čtvrtek 1. června 2017

Pastelky z Číny

Dlouho jsme pokukovala pa různých čínských pastelkách, ale pořád jsem odolávala. Koupit si 72 kusovou sadu a pak zjistit, že za to nestojí, se mi prostě nechtělo. Nedávno se objevila nabídka obchodu sbohemnudo na nákup 25 čínských pastelek za 250,- i s poštovným. Sada je směsí pastelek z jejich nabídky, takže: Bianyo, Hero, Marco Renoir, Marco Rafine a Akvarelové pastelky v plechové krabici. Tomu už jsem neodolala a jsem ráda. Od nákupu pastelek mě to vyléčilo.

První načmárání odstínů jsem provedla do letitého bloku s recyklovaným papírem, na které nepíše snad vůbec nic. Na druhý pokus jsem si vzala můj oblíbený Canson Imagine a ani tak jsem z nich na zadek nepadla. Vezmu to postupně:

Akvarelové pastelky - jsou v kategorii školních, ale od koh-i-nooru jsem koupila nějaké školní akvarelky a pracuje se s nimi mnohem líp. Jsou tvrdé, rozmývat jdou, ale stejně mi na papíře zůstala nerozmytá stopa, pokud jsme udělala třeba tři vrstvy pastelky.

Bianyo - tyhle pastelky jsou příjemným překvapením sady. Určitě jsou rovnatelné s nějakou lepší řadou školních pastelek, třeba ECO od Faber Castell nebo Crayola. Kreslí hezky, stínovat pomocí přidávání vrstev pastelek jde, mísit barvy mezi sebou jde, ale opět je tu ale. Pokud bych si měla vybrat mezi 72 kusů Bianyo a 60 kusovou sadou Faber Castell pro omalovánky, které vycházejí cenově podobně, jsme pro Faber Castell, protože jsou vyrobené v Německu, takže by měli splňovat nějaké atesty zdravotní nezávadnosti.

Hero - při srovnání se školními pastelkami od Koh-I-Noor je to propadák. Jsou tvrdé, mám pocit, že je v tuze kamení, jak drhnou o papír, takže raději 36 kusová sada pastelek s krtkem za 80 kaček, než 48 barev za 180,-

Marco Rafine - první čínské pastelky o kterých jsem se kdy dozvěděla a dlouho po nich toužila. Kdykoliv byla nějaká akce se slevou, přemýšlela jsem alespoň o 24 nebo 36 kusové sadě, ale jsem ráda, že jsem odolala. Pro mě bylo velkým zklamáním, že několik vrstev udělá voskový povrch, na který už další odstín pastelky nekreslí, takže míchání barev nebo barevné přechody bude trochu problém.

Marco Renoir - pastelky, o kterých jsem se dočetla, že jsou srovnatelné s Caran d´Ache Luminance. Nejsou. Ani zdaleka ne. Pastelky nejsou špatné. Vlastně nejlepší z těch 5-ti, což i odpovídá vyšší ceně. Určitě nejsou zklamáním, ale vzhledem k ceně bych doporučila raději Koh-I-Noor Polycolor, které vycházejí cenově líp a přijde mi, že se s nimi i líp pracuje. Na Imagine papíru mi trochu zůstávala bílá místa, což Polycolor zdaleka tolik nedělá.

Pokud tedy toužíte po dalších a dalších sadách pastelek, které chcete někdy použít, doporučuji Bianyo nebo Marco Renoir. Pro ty, kteří hledají kvalitní umělecké pastelky za rozumnou cenu musím doporučit Koh-I-Noor Polycolor :).

Žádné komentáře:

Okomentovat