středa 28. června 2017

Tónované akvarelové grafitové tužky Derwent Graphitint

Před nějakou dobou sem objevila akvarelové grafitové tužky a když sem se je snažila koupit, nabízel mi pán z pebea i tónované grafitové tužky od Derwentu. Do celé sady se mi investovat nechtělo, kusové v té době neměl, takže jsem odešla jen s obyč. akvarelovým grafitem.

Jenže jak už to tak chodí, tak pa pár youtube videch jsem o nich přemýšlela stále víc a doufala, že se objeví kusovky... až sem si objednala největší, 24 kusovou, sadu Derwent  Grphitint.



Podle výrobce lze tyto tužky používat jak za sucha, tak rozmýt vodou, ale přiznám se, že nerozmyté mají dost omezenou barevnou škálu. I po rozmytí mi nějaké barvy chybí, protože zřejmě není možné udělat třeba žlutou. Jinak se s nimi dá pracovat jako s běžnou tužkou. Za sucha je lze krásně vygumovat, po rozmytí je třeba vyvinout trochu větší úsilí (asi by to chtělo tu Derwent elektrickou gumu), ale také to jde. Barvu lze ovšem i vymýt - přidávat štětcem vodu a odsávat obarvenou do ubrousku - a to dokonce i po zaschnutí. Pro práci je bezpodmínečně nutné mít vzorník, alespoň ze začátku, protože nelze odhadnout, jaký odstín po rozmytí vznikne. Při pravidelném používaní si to člověk asi zažije, ale ze začátku bude vzorník určitě nezbytnost.

Samotné tužky jsou bezva. Opravdu jsem s nimi pracovala jako s tužkou a nakonec rozmyla vodou. Abych je ozkoušela přenesla jsem si jeden malý obrázek tuším z deviantartu a ten vlastně jen vybarvila a rozmyla. Díky tomu, že to byl první obrázek, tak jsem ty barvy neodhadla a výsledek je moc tmavý a pak už se mi s tím vlastně ani nechtělo nic dělat. Následně jsem si pohrála na vzorníčku a už vím, že méně je někdy více a vždycky se dá později přidat, takže mám i poučení pro příště.


Stejně jako u Derwent Drawing i u Grahititnt je člověk dost limitovaný omezenou barevnou škálou, ale určitě jde vymyslet témata, kam se tyto barvy budou hodit a nebo prostě udělat jen jednobarevný obrázek. Líbí se mi, že je to něco nového, co jsem u jiných výrobců neviděla. Netuším, kde je v tužce schovaný ten grafit, ale výsledky se mi líbí, takže si Graphititn budu doufám dlouho užívat.



Žádné komentáře:

Okomentovat