pondělí 26. června 2017

Pastely v tužce Conte a Paris

Pastely v tužce Conte a Paris jsem strašně chtěla, ale žádný logický důvod nemám. V šestnácti jsem si koupila svoji první knihu o kreslení a dočetla se, že potřebuju černou tužku Conte, kterou jsem samozřejmě v běžném papírnictví nesehnala a ani netušila, co hledat (v té době neexistoval google a internet byl v kolébce - tuším, že v to době nebyl ani v knihovně). Teprve po letech jsem nahradila imaginární Conte tužku KIN Negro. Jestli správně, netuším, ale jsem spokojená.

Před nějakou dobou jsem začala zkoušet kreslit pastelkami a docela mě táhly i pastely v tužce, ale vyšší cena mě odrazovala. Navíc mě okouzlila sada Conte a Paris, která prostě v ČR nebyla. Kupování pastelů ze zahraničí mě děsilo - nechtěla jsem předraženou dolámanou sadu. Nakonec jsme zkusila Gioconda pastel v tužce v nějaké pidi testovací sadičce asi 5 nebo 6 kusů a byla nadšená. Pak si koupila Vánoční sadu pastelů v tužce a následně objednala kusové Stabilo Carbothello a byla jsem celkem spokojená. Jeeenže. V obchodě radost pro maminku se objevila sada Conte a Paris 48 tužek, zatmělo se mi před očima a najedou jsem měla mail s potvrzením o přijetí objednávky. Hups.



Po naprosto iracionálním objednání jsem si prohlédla obrázky  a začala se děsit toho, co za obr krabici dorazí. 48 pastelek naskládaných v jednom patře bude bedna jako blázen. A taky byla. Naprosto netuším, jak to skladovat, když má rozměr téměř A3 papíru. Jediné pozitivum je, že člověk vidí opravdu všechny barvy najednou. Po rozbalení mě překvapilo, jak jsou tužky silné, oproti běžným pastelům a pastelkám. Bohužel ani cesta po ČR nezaručila bezchybné balení, takže 4 pastely mají uraženou špičku a doufám, že půjdou bez problémů ořezat.

První obrázek byla taková rychlovka. Načrtla jsem si portrét podle fotky světlým pastelem a nedostatky gumovala modrou tvárlivou gumou od koh-i-nooru. Pastely jsem roztírala prstem, vatovými čistítky do uší i papírovým ubrouskem a vše bez problémů. Parvy se dobře rozmazávají i prolínají. Nakonec jsem zafixovala Pebeo fixativem a bylo hotovo. Celé to zabralo necelou hodinu večer. 


Pastely byl hodně unáhlený nákup, vůbec sem je nepotřebovala, navíc nejsou úplně nejlevnější. Další nevýhodou bude asi to, že nedokoupím chybějící kousek, jako třeba u Giocondy nebo Derwentu, které mám oboje v dosahu, ale to je asi tak jediné, co jim můžu vytknout. Jinak se s nimi pracuje vážně hezky. Bez problémů jdou rozetřít do ztracena bez viditelného tahu čárou. Barvy jsou krásné, jsou přehledně uspořádané, sladěné... Takže najdu pro tu vekou krabici nějaké pěkné misto a budu si je spokojeně užívat, než mi z nich zůstanou špalíčky. A pokud v té době nebude možné dokupovat po kusech, tak přejdu na jinou značku, pokud budou kusové, možná budu jen doplňovat krabici.

Žádné komentáře:

Okomentovat