pondělí 28. listopadu 2016

Portrét pastelkou - Praděda

Pořád jsem chtěla zkusit portrét pastelkou a v sobotu jsem se rozhodla že nastal ten správný čas. No, maximálně se to nepovede. A abych si to udělala zajímavé, barevný portrét jsem dělala podle černobílé fotky osoby, kterou jsem živě nikdy neviděla. Mezi jeho smrtí a mým narozením je asi 40 let.

Původně jsem si myslela, že budu kreslit pastely v tužce, ale nakonec jsem to přehodnotila. Ovšem už jsem měla vyndaný tmavě hnědý kreslící karton a vážně se mi chtělo zkusit Derwent Drawing, což se nakonec neukázalo jako dobrá volba. Papír je trochu hrubý a na papíru zůstávala "bílá" místa. Nepropadla jsem panice a rozhodla jsem se to rozmýt minerálním lihem, se kterým jsem zatím zkusila rozmýt jen pár čáranců na papíře a taky to s ním neumím, takže mám na obrázku šmouhy.


Co se mi osvědčilo:
- na tmavém papíru si předkreslit obrázek bílým soft pastelem v tužce - jde bez problémů bezezbytku gumovat tvárlivou gumou
- podkládat si ruku papírem, abych si ten náčrtek nemazala

Na co si dát příště pozor:
- otestovat jak se snese papír a pastelka (předejdu bílým místům)
- i minerální líh chce malé krouživé pohyby a né zběsilé čárání, jinak zanechá šmouhy
- oči - doufám, že jednou zvládnu nakreslit dvě oči, které se k sobě hodí :(


Žádné komentáře:

Okomentovat