středa 30. listopadu 2016

Dětské krůčky: Míchání barev

Kluci se rozhodli, že chtějí taky kreslit. U Fíďalota (5) mě to nepřekvapilo, to je malíř od mala. U KočkoDana (7) mě to dost zarazilo, protože pro mě byl vždycky problém mu nacpat tužku do ruky a nebýt školky, asi by vzal tužku do ruky až teď v první třídě. Doteď všechny úkoly zahrnující nakresli nebo znázorni vážně nemusí. Nakonec z něj vypadlo, že chce pastelky, aby mohl "dělat ty odstíny". Kdepak to to dítě asi vidělo, že každou novou pastelkou se musí zkusit vybarvit čtvereček, případně jí zkusit smíchat s nějakou jinou :).

Nakonec jsem si udělali jeden den kreslení podle youtube. Starší kreslil srdce s řetězem, s mladším jsme si našli videa na kreslení zvířátek, takže jsem měli kravičku, tučňáka, kočičku a nevím co ještě.

Na příště jsem si připravila barevný kruh na míchání barev a pak se teprve ukázalo, kdo chce dělat ty odstíny :)

Připravila předlohu barevného kruhu a předala instrukce. Mrňous mě potřeboval stále za zadkem, ale jel jako drak a nakonec udělala kruhy dva. Starší zjistil, že až tak ty odstíny dělat nechce, protože kruh ani nedobarvil. Na jeho obranu musím říct, že si naběhl s pastelkami. Ježíšek mu u babičky nadělil krásné čínské pastelky se sovičkou. Netuším, kde jsou kupované, ale tváří se německy, jen země původu je Čína. Bohužel pastelky nejen že skoro nekreslí, ale vůbec nekreslí přes sebe, takže míchat se vážně nedá, takže nakonec zůstal u Staedtler Noris Club, které má v kelímku. Mrňous míchal Maped Color Pep's (modrou) a Koh-I-Noor Polycolor (žlutou a červenou), já Koh-I-Noor Triocolor tlusté.
Vlevo já, vpravo pětileťák (polycolor fakt fungují lépe)

Vlevo sedmileťák, toužící kreslit odstíny a vlastně ho to vůbec nebavilo, vpravo pětileťák



Žádné komentáře:

Okomentovat