pátek 2. prosince 2016

Sakura Micron a Brush

Neodolala jsem a 11.11. jsem si na aliexpressu objednala sadu 8 technických per Sakura Micron a k tomu 1 Sakura Brush s inkoustem Pigma. Díky nějaké úžasné akci mě jedno pero vyšlo na cca 20 korun. To je méně než polovina ceny v Čechách, jen sem si musela tři týdny počkat.
Pera z hora...

Pigma Ink je na vodní bázi (nesmrdí), jeho životnost je odhadována na 200 let, proto je vhodný k archivním účelům a měl by být vodě i chemikáliím odolný. A díky té voděodolnosti jsem je objednala.

... a vedle sebe



Objednala jsem si celou sadu  - 005 - 0.2mm, 01 - 0.25mm, 02 - 0.3mm, 03 - 0.35mm, 04 - 0.40mm, 05 -0.45mm, 08 - 0.5mm ,1.0 - 1mm a Brush - tenký štětcový hrot. Vše v černé barvě. Fixy dorazily jednotlivě balené v hedvábném papíře a následně 5 kusů v jedné folii a 4 kusy ve druhé. Žádný znovupoužitelný obal, ale to jsem ani nečekala. Krom 005 byly všechny pera v pořádku, ta 005 měla kolem hrotu bohužel vyteklou barvu, zřejmě vlivem přepravy.



Otřela jsem a budu doufat, že už nepoteče.


Když jsem před mnoha lety měla technické kreslení, objevila se technická pera Centropen v různých tloušťkách, ale bohužel se použít nedala, protože na pauzovacím papíře bylo vidět, že to není tuš. Prostě to bylo šedé. Tyhle na první pohled opravdu kreslí černě. Je možné, že došlo k pokroku i u Centropenu (přeci jen už je to víc jak 20 let), ale kupovat ho kvůli tomu nebudu :)
Tloušťky

První pokus byla jen čárka na papíře a zjištění, že jsem možná nemusela kupovat všechny, ale klasiku 0.2, 0.35, 0.5, 1.0 a Brush. Jak sem psala, byla příhodná cena, v sadě vyšly za pěkné peníze tak jsem neodolala.

Brush se prostě rozmázne vždycky

Druhý pokus rozmazání vodou a taky nastalo překvapení - ačkoliv na Micro i Brush píšou o archivním inkoustu a o vodostálosti, Brush se rozmazává i po půldenním zasychání. Pokud Micro nezaschne, tak malinko pouští, po zaschnutí drží, i když mi přišlo, že trochu barvy také pustí, přesto je čára stále nerozmazaná. Takže hurá, svůj účel plnit budou.
Štětcem a vodou chvilinku po napsání - je to trochu mázlé


Štětcem na 005 o chvíli později a to už mi přišlo OK
Opět počkáme, a rozmyjeme 01 a je tam vidět rozdíl mezí 02 která byla potřená vodou hned


Malá rychlá akce. Obrys pomocí Micro 03, vybarveno Derwent Inktense a rozmyté štětcem.
Rychlá kresba Micro + pastelky
...po rozmytí
Závěr: Až mi dopíšou, asi si objednám další, ale určitě ne ve všech šířkách, zatím se mi líbí.

Žádné komentáře:

Okomentovat