pátek 9. prosince 2016

Prismacolor Premiere Soft Core - recenze pastelek

Toužila jsem po pastelkách Prismacolor Premiere. Alespoň pár kousků na vyzkoušení, jestli je to takový zázrak. Nakonec jsem si objednala 24 kusové balení přes ebay.com na začátku roku 2016.
Pastelky dorazily FedExem do týdne, z Venezuely. Musím říct, že dopravce FedEx mě velice příjemně překvapil, protože když jsem nebyla doma, dovezl balíček na úplně jinou adresu (v rámci města) a předal tchyni.
Pastelky mě nadchly. Moje balení zatím nenarazilo na problém s lámavostí, ale zatím si je šetřím, takže je mám poměrně málo ořezané. Líbí se mi že jsou v relativně malé krabičce, vždy 12 a 12 kusů na sobě, takže není problém si je někam vzít a použít i na menším prostoru. A vážně se mi líbí i ten obrázek na obalu. Pastelky jsou celobarevně lakované a barva těla zhruba odpovídá i tuze. Na každé pastelce je nápis PRISMACOLOR Premier, číslo barvy a název anglicky a asi francouzsky :). Na vrchu je navíc vyražena země původu, tedy Mexico.

Co se týká barev v krabičce, jsem spokojená. Myslím, že 24 barevná sada je tak akorát na kreslení. No, pokud jde o reálnou kresbu, tak je asi bezva mít odstínů víc a opravdu se trefit do požadovaného odstínu i bez míchání, ale mě baví i takové to dětské kreslení a tam mi to bohatě stačí.


Pastelky jsou úplně bezva. Krásně jde barvu vrstvit - bez věší snahy díky vrstvení mám 5 odstínů z každé pastelky. Pokud bych se snažila a měla lehčí ruku, myslím, že se dostanu klidně na 8, ale to už bych si musela dávat záležet.
Mimo vrstvení pastelek je možné si i barvy míchat mezi sebou a to s míchací tužkou, minerálním lihem i bez mísení. Díky kombinatorice-permutacím jsem se dopočítala, že smícháním vždy dvou barev z těch 24 vyjde 276 nových barev (na ukázku jsem nezvolila nejlepší barvu - červeno oranžová s modrou bohužel neudělala fialovou, ale hnědou, právě kvůli té žluté v červené). Ale samozřejmě je zkombinovat i více než dvě barvy :) Jinak já osobně mám ráda v sadě bílou pastelku. Líbí se mi ty barevné obrázky na tónovaných a tmavých papírech a bez bílé to prostě nejde. Bílou pastelkou je možné odstíny zesvětlit a dosáhnout tak jemných pastelových tónů. Prostě jsem ráda, když tu bílou mám.
Barvy jsem vyzkoušela na obyčejné bílé čtvrtce z dětského skicáku, na hodně strukturovaném papíře ze skicáku na kreslení uhlem nebo pastelem a na "černém" papíře z barevných papírů, který je spíš tmavě šedý, ale na demonstrování krytí barev mi přišel dostačující.
Na klasické čtvrtce pastelkám není co vyčíst. Používala jsem je i na obyčejný kancelářský papír a také nenastal problém. Ten hodně hrubý papír už problém byl, pokud jsem barvu nerozetřela minerálním lihem. Jak je vidět na tmavém papíře, všechny odstíny, i ty světlé, krásně kryjí, takže není třeba je podbarvit bílou.
Mám pocit, že je to nevyfotitelný obrázek. Musela jsem použít stativ, protože stále byl máznutý.
Co se týká světlostálosti tady je tabulka. Nepřijde mi to až taková výhra. V mé 24 kusové sadě je třetina, tedy 8 pastelek, v kategorii V - což je poor(ubohý, že :)) , další dvě jsou v druhé nejhorší. Ve výsledku je to tedy zhruba půl na půl, 11 pastelek v dvou nejlepších světlostálostí a 13 ve třetí až páté.
Pastelky krásně kloužou po papíru. Není na ně třeba tlačit a intenzitu odstínu je možné docílit vrstvením. Jsou použitelné i na černém nebo tónovaném papíru. Díky světlostálosti tak nějak půl na půl nejsou vhodné na výtvarné dílo umístěné na zeď, ale na obrázky do skicáků, artbooků nebo teď oblíbenému omalovávánkování jsou úplně super. V Čechách zatím není možné dokupovat po kusech, ale to by se klidně mohlo za pár týdnů změnit. V době, kdy jsem objednávala je v ČR nabízel pouze jeden internetový obchod, momentálně vím asi o 4, kde je možné pastelky přímo koupit, nebo alespoň objednat (tzn. delší čekací doba).

Žádné komentáře:

Okomentovat