úterý 20. prosince 2016

Úsměv Mony Lisy

Naše děti toužili po velkých pastelkách, ale když prvorozený obdivně hleděl na 12-ti kusovou sadu WaxAquarel balených v plechu, došlo mi, že klukům ani tak nejde o počet, jako o balení a šla jsem na průzkum do prodejny Koh-I-Noor a objevila Monu Lisu.
Obrázek od firmy Koh-I-Noor

Školní pastelky Mona Lisa byly balené po 24 kusech v krásné plechové krabičce a to ve dvou variantách - normální a akvarelové. Oboje v ceně pod stovku. Nakonec jsem se rozhodla, že koupím oběma stejné a pokud je opravdu budou používat, může jim Ježíšek příští rok donést akvarelky. Letos se budou muset spokojit s obyčejnou pastelkou.

Udělala jsem jen rychlý test, než sem je zabalila do papíru a putovaly na čekanou na Ježíška. Takže mám ozkoušené odstíny a jeden malý obrázek.

Porovnávala jsem pastelky s uměleckou řadou Polycolor a dřevo vypadá stejně, tuha stejně silná, jen matnější, takže asi budou mít méně pigmentu. Na každé pastelce je mimo názvu firmy a pastelek také německý název barvy, takže žlutá je prostě jen gelb. Z druhé strany je vytištěný čárový kód a číselný kód odstínu, který odpovídá číslům na Polycolor, takže jsem našla stejnou hnědou a červenou a mohla porovnat. Polycolor mají opravdu více pigmentu, ale Mona Lisa není až tak špatná a na monochromatické stínování je určitě použitelná. Trochu jsem se bála, že budu zklamaná jako s tenkou školní pastelkou Triocolor, ale nakonec jsem příjemně překvapená a uvidím, co ty naše děti na Ježíškův dárek řeknou.

Větší reference po Vánocích, až je budu moc viditelně okreslit a případně ořezat :)

Žádné komentáře:

Okomentovat