pátek 30. prosince 2016

Mámí, já bych chtěl taky tu látkovou mapu...

Jak postupně děti odrůstají z oblečení, z triček stříhám obrázky a sešívám k sobě a doufám, že jednoho krásného dne budeme mít patchworkovou vzpomínkovou deku. Ale to musí chlapci ještě poporůst.
Každopádně při prvním vystříhávání čtverců mladší syn zabavil obrázek z nějakého dovolenkového trika s mapou ostrova (z naší dovolené néééé, to mi většinu dědíme) a od té doby jí skoro všude vleče a chlubí se, že má mapu. A před pár dny přišel starší, jestli by taky nemohl mít takovou mapu. Slíbila jsem mu, že až uvidíme v sekáči triko s mapou, můžeme mu jí vystřihnout. A protože jsem při mezivánočním úklidu našla nepoužitý hedvábný kapesníček, rozhodla jsem se vyzkoušet Derwent Inktense na hedvábí.
Večer jsem projela pinterest a načerpala nějaké nápady - většinou ostrůvku Neverland od Petra Pana. Pak si udělala náčtrtek tužkou do bloku a druhý den jsem se to pokusila přenést na papír. A protože to měla být jen podkladová malba, použila jsem nějakou letitou čtvrtku, co jsem našla zapadlou v knihovně a doufala, že to nějak dopadne, protože každé gumování bylo na čtvrtce znát. Noo, nakonec to nebylo tak děsné.
Na obrys jsme použila PIGMA MICRON a vybarvovala jsem pastelkami Inktense, které jsem průběžně rozmývala a detaily dokreslila jen navlhčenou špičkou. Na stromy jsem si umíchala hustou zelenou s ořezaných kousků a zkusila okoukané kreslení plochým štětcem, na moře jsem si namíchala zase takovou řidší a různě si domýchávala světlou a tmavou podle hloubky moře.
A pak už následovalo malování na hedvábí. Nemám rám. Už nikdy nebudu malovat na hedvábí bez rámu. Na máčení a míchání jsem používala vodu smíchanou se Setacolor Lighting Medium od Pebea. Viděla jsem nějaká videa s tím, že jakési médium k inktense používají a v pebeo mi doporučili vyzkoušet toto, tak to zkouším.
Hedvábí jsem si napla jen gumou na plastové krabičce, ostrov se kreslil docela dobře, i když na papíře šlo něco lépe, něco lépe zas tím tekutým postupem na látce.... Ovšem když sem si to sundala, abych mohla dodělat moře, připláclo se mi to mokré na to suché a (ne)pěkně se mi to obtisklo :(. Měla jsem chuť to hodit do koše. Nakonec jsem setřela ubrouskem co šlo, co nešlo s tím jsem se smířila, dodělala moře a nechala uschnout. Na tu bídu to není až taková tragédie, tak jsem zvědavá, co na to mladý pán zítra řekne :).

Žádné komentáře:

Okomentovat